رسیدگی به درخواست بررسی صورت حساب مشترکین شرکت های توزیع نیروی برق
عنوان خدمت: |
درخواست بررسی صورتحساب مشترکین شرکت ها توزیع نیروی برق |
|||||||||||||||||||||||||
Request to check the bills of the subscribers of the electricity distribution companies |
Title: |
|||||||||||||||||||||||||
شرح خدمت: |
.مشترکین می توانند به منظور بررسی صورتحساب، درخواست خود را به صورت غیرحضوری ثبت نمایند نمایند تا موارد جهت صحیح یا غلط بودن صورتحساب صادره بررسی گردد و در صورت وارد بودن درخواست، قبض اصلاح گردد.
|
|||||||||||||||||||||||||
Subscribers can register their request in absentia in order to check the invoice so that the items can be checked for the correctness or incorrectness
of the issued invoice, and if the request is received, the bill will be corrected
|
Translation: |
|||||||||||||||||||||||||
لینک دریافت خدمت |
||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
متوسط زمان ارائه خدمت |
واحد پاسخگو |
شماره تماس واحد پاسخگو |
||||||||||||||||||||||||
مطابق شناسنامه خدمت |
امور مشترکین |
03431251070 | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
مدارک لازم |
نحوه ارائه خدمت |
مستندات خدمت |
||||||||||||||||||||||||
1- مطابق شناسنامه خدمت |
√ الکترونیکی |
|||||||||||||||||||||||||
2- مطابق شناسنامه خدمت |
نیمه الکترونیکی |
|||||||||||||||||||||||||
3- مطابق شناسنامه خدمت |
مراجعه حضوری |
|||||||||||||||||||||||||
فرآیند خدمت |
||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
سوالات متداول (FAQ) |
||||||||||||||||||||||||||
1-نحوه محاسبه برق مصرفی مشترک چگونه است؟ |
||||||||||||||||||||||||||
مشترکین محترم :نحوه محاسبه صورتحساب برق مصرفی سال 93 مشترک فرضی خانگی با جمع مصرف 772 کیلووات ساعت
شامل 386 کیلووات ساعت میان بار ،129 کیلووات ساعت اوج بار و 257 کیلووات ساعت کم بار) در مدت 50 روز به شرح ذیل می باشد: مصرف کل = A تعداد روز = B متوسط مصرف ماهانه = C C=A*30/B à C=772*30/50 à C=463.2 با توجه به دستورالعمل تعرفه های برق و شرایط عمومی آنها (ابلاغ شده از طرف وزارت نیرو در سال 93) در خصوص نحوه محاسبه برق مصرفی خانگی ،
با توجه به پله های مصرف نسبت به شکست متوسط مصرف محاسبه شده در بالا و قراردادن آن در جدول نرخ اقدام می نماییم.
مصرف شده در مدت صورتحساب بدست می آید
|
||||||||||||||||||||||||||
2-گزینه انتخاب در صورت حسابها به چه مفهومی است ؟ |
||||||||||||||||||||||||||
گزینه در واقع انتخابی است برای نرخهای دیماند و انرژی نصرفی بدین صورت که مشترک بر اساس رفتار مصرفی برق خود در بازه های زمانی یکسال
می تواند تعیین کند که نرخ انرژی بالا و یا دیماند بالای پرداخت نماید بری مثال در مواردی که کارخانه در چند ماه از سال بدلایلی مصرفی کلی داشته باشد و یا بدون مصرف باشد مشترک می تواند
برای آن مقاطع زمانی تقاضای گزینه 1 و یا 3 بنماید تا نرخ دیماند کمتری را پرداخت نماید و پس از سپری شدن زمان فوق و عوض شدن رفتار مصرفی کارخانه می تواند مجدداً گزینه 1 را انتخاب نماید.
|
||||||||||||||||||||||||||
3-مدارک مورد نیاز برای درخواست بررسی صورتحساب؟ |
||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
4-درصورتیکه به مبلغ قبض صادره اعتراض داشته باشیم چه مراحلی طی می شود؟ |
||||||||||||||||||||||||||
پس از ثبت درخواست ، کارشناسان شرکت موارد ذیل را چک کرده و نسبت به تایید یا اصلاح قبض اقدام می کنند: - چک کردن قرائت صحیح کنتور - مصارف دوره قبل - تست کنتور |
||||||||||||||||||||||||||
5-5-در صورتیکه به تعرفه یا به بدهی قبلی اعتراض داشته باشیم چه مراحلی طی می شود |
||||||||||||||||||||||||||
تعرفه : پس از ثبت درخواست در صورتیکه نوع تعرفه در قبض اشتباه درج شده باشد اصلاح می گردد . بدهی: بدهی قبلی مشترک مورد بررسی قرار گرفته و پس از بررسی نسبت به تایید یا اصلاح قبض اقدام می شود. |